اهل سنت والجماعت
اهل سنت والجماعت

اهل سنت والجماعت

آیاتی ازقرآن درباره صحابه

راه چه کسانی درست است؟

﴿قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنْ اتَّبَعَنِی. [یوسف: 108] .

(بگو این راه من است که بسوی خدا می خوانم وآگاهی وبصیرت من وکسانیکه از من پیروی کرده اند).

این آیه نیز به صحت راه و رسالت پیامبر -صلی الله علیه وسلم- و یاران و پیروان او (اصحاب) اشاره دارد و از زبان حضرت محمد -صلی الله علیه وسلم- اعلام می کند که این رسالت و این دعوت و این جنبش عقیدتی از بصیرت و آگاهی من سر چشمه می گیرد. یعنی چه من و چه کسانیکه به پیروی از من برخاسته اند اینکار را از روی جهالت و نادانی نکرده ایم، بلکه در آن روشنی و آگاهی نهفته است. و این فرقی است با کسانیکه اعمال خود را از روی جهالت و تعصب انجام میدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد