اهل سنت والجماعت
اهل سنت والجماعت

اهل سنت والجماعت

آیاتی ازقرآن درباره صحابه

چه کسانی بر راه راست هستند؟

﴿لِلْفُقَرَاءِ الْمُهَاجِرِینَ الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَأَمْوَالِهِمْ یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنْ اللَّهِ وَرِضْوَانًا وَیَنْصُرُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُوْلَئِکَ هُمْ الصَّادِقُونَ. [حشر: 8 ].

همچنین غنایم از آن فقرای مهاجرینی است که از خانه و کاشانه و اموال خود بیرون رانده شده اند. آن کسانیکه فضل خدا و خشنودی او را می خواهند و خدا و پیامبرش را یاری می دهند، اینان راستگویانند.

مهاجرین کسانی بودند که به فرمان خدا و رسولش -صلی الله علیه وسلم، از خانه و دارایی و حتی بعضی از آنها از خانواده و خویشان خود گشتند و دست خالی و بدون کمترین توشه ای راه سفر را بستند. اینها برای نصرت و یاری دین خدا ورسول او -صلی الله علیه وسلم- دنیا را با تمام لذتها و دلبستگیهایش ترک نمودند و با تقدیم نمودن جان و مال خود اجراء احکام الهی را ممکن ساختند. اهمیت کار آنها از آنجا ناشی می شود، که مهاجرین اولین گروه مسلمانان و تنها یاوران پیامبر اسلام -صلی الله علیه وسلم- در میان انبوه مشرکین بودند و حضور آنها همواره مانع از این می شد که ندای اسلام در گلو خفه شود و این شریعت نو پا برای همیشه به خاک سپرده گردد. مهاجرین گروه اول اصحاب بودند و برای قبول اسلام و یاری پیامبر آن، تاوان سنگینی را پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد